Jak polubić długie czwartki? Jest na to rada. Obchodzić nietypowe święta, tak, jak my dziś. Każda lekcja w klasie 2c kończyła się jakąś grą. Na początku ćwiczyliśmy refleks podczas zabawnej gry w Gorącego Ziemniaka, później utrwalaliśmy zasady ortograficzne, wykorzystując grę Królestwo Ortografii, a na koniec stworzyliśmy własną planszówkę – podłogówkę Empatyczne Liski. Nasza autorska gra jest jednocześnie wprowadzeniem do realizowanego przez naszą klasę ogólnopolskiego projektu Emp@tyczna Klasa. Gra ma same specjalne pola. Na niektórych trzeba odpowiedzieć na trudne pytania, jak na przykład: Jaka jest pełna nazwa naszej szkoły? Czego wynikiem jest różnica? Jakie cechy powinien mieć dobry kolega? Inne pola każą się cofnać lub pozwalają pójść do przodu. Ulubione są jednak pola pomarańczowe, pod którymi ukrywają się różne wymyślone przez nas „empatyczne” zadania. Efektem zatrzymania się na polu pomarańczowym były przytulasy, koleżeńska pomóc przy pakowaniu się i miłe słowo dla innej klasy. Niektórzy rodzice usłyszą dziś od swoich pociech słowa: Kocham Cię, czy też: Dziękuję. Jest jeszcze kilka zadań, które szczególnie ucieszą rodziców, dlatego do naszej gry jeszcze wrócimy.